Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op liften.startpagina.nl

Afmetingen lift

  • Cassandra

    Hallo

    Weet iemand ook of er wettelijke bepalingen zijn over hoe groot / breed een lift in een flatgebouw moet zijn?

    Zo ja, wat zijn deze afmetingen? Of waar kan ik dat vinden? Ik heb al gekeken bij NEN en warenwetbesluit liften, maar kan daar niets over vinden.

    Groeten,

    Cassandra

  • zetadyn

    Voorbeeld 630 kg/ 8 personen minimaal breed 110cm diep 140cm hoog 210 0f 230 cm.

    Voorbeeld 1000kg/13 personen breed 140 diep 210 cm hoog 210 of 230 cm.

  • zetadny

    Of google eens op “minimale afmeting lift” dan kan je ook een hoop vinden!

    Succes ermee!

  • BTA

    Cassandra,

    Dit is niet zo te zeggen. Het is bijvoorbeeld van belang of het een bestaand pand is of nieuwbouw. Ook het aantal verdiepingen en type bewoners speelt mee.

    Ik kan je eventueel vrijblijvend van meer informatie voorzien. Bel of mail mij dan even.

    Maarten Bruil 0318-846306

  • lolog

    Hallo Cassandra,

    De afmetingen van een lift daar wordt heel veel over gediscuseerd door uitvaartver. en ouderen bonden en nu ook al de politiek.

    Meestal is een lift een sluitpost voor een aannemer en men zal dan vaak kiezen voor een kleinere lift.

    Door de vergrijzing zal op den duur de 630 kg lift verdwijnen omdat hier geen bed /brancard in past.

    Hierbij adviseer ik je een kabine te nemen van minimaal 1000kg dit kan in principe bij alle liftleveranciers geleverd worden.

    met vriendelijk groet

    Frans Wijning

    Lodige Benelux