Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op liften.startpagina.nl

beroep

• philip

hej mensen, ik ben philip en 17 jaar oud, op het moment weet ik niet echt wat ik wil worden. Maar lift monteur speelt al een tijde in mijn gedachten en lijkt mij opzich best wel mooi. maar heel veel mensen zeggen tegen mij van ach is niks waard en is een heel vies beroep ( blablabla) al dat soort onzin. kan iemand mij een beetje informatie geven over het beroep. de goede en de slechte kanten. en is het ook daadwerkelijk wel een mooi beroep? Mvg philip :)

• liften.pagina.nl

Hoi Philip,

Het is een zeer veelzijdig en apart beroep, een beroep waarbij je constant dingen aan het leren bent.

Voor sommige die je hier op het prikbord is het zelfs nodig om manieren te leren.

Het gaat in de praktijk gelukkig stukken beter, als je gevoel en interesse in techniek hebt is het een mooi vak.

Mail me maar als je meer wilt weten..

Hans.

• zetadyn

Philip,

Het is inderdaad een mooi beroep erg veelzijdig, maar verder is het ook handig als je een rijbewijs heb.

Succes Zetadyn

• Cruquius

zetadyn schreef:

>

> Philip,

>

> Het is inderdaad een mooi beroep erg veelzijdig, maar verder

> is het ook handig als je een rijbewijs heb.

>

> Succes Zetadyn

Philip,

En je moet ook geen moeite hebben om vroeg uit je bed te komen,

en dan er van verbaasd staan dat je dan al in de file staat,

en geen last hebben van hoogtevrees, ook heel belangrijk !

Groeten.

• ms300

Hoi

Bij welke firma werk jij cruquius??

• Remco

@Philip

afhankelijk van de firma waar je gaat werken.

bij grote firma's is alles opgedeeld dus aparte monteurs voor onderhoud en aparte voor nieuwbouw en of modernsiering

de kleinere firma's ben je vaak een all-rounder dan moet je alles kunnen

je hebt met veel verschillende vormen van schakeltechniek te maken de oude relais besturingen maar tegenwoordig meer elektronica daarnaast moet je mechanische aardig thuis zijn en ook hydrauliek maakt deel uit van het vak.

daarnaast ga je zeker als je in de service rondloopt storingsdiensten draaien meestal is dat een week (hangt van de firma af) dan kan je dus na je gewone werktijd opgeroepen worden.

het is niet altijd een 8-16.30 job

uiteraard is het wenselijk een rijbewijs te hebben. meestal moet/mag je nog wat opleidingen volgen.

succes met wat je gaat doen

en als je vragen hebt. stel ze rustig

groetjes

Remco

• ronald

Waar woon je ?

Loop eens een dagje mee met een storing / onderhouds monteur.

Dan weet en zie je wat het in houd.

Rotterdam ??? dan hoor ik het wel.