Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op liften.startpagina.nl

ik wil liftenmonteur worden

• Marcel

Hallo,

Ik lees hier nogal wat over liften en alles wat er me te maken heeft.

Nu ben ik van plan om te gaan wisseln van vak, en dacht hierbij aan liften (storingsmonteur) te gaan worden.

Na jaren ervaring als servicemonteur in een ander vak, lijkt me de liften branche wel leuk.

Wie heeft er leuke tips, en zegen dat het nikas is kom ik niet ver mee. elk vak heeft zijn voor en tegens?

alvast bedankt Marcel regio limburg zuid.

Greets

• pascal

In de regio limburg zuid is over het algemeen weinig aanbod voor servicemonteurs. Die gene die ergens zitten blijven er ook. En veel keus aan firma's heb je daar ook niet (de grote vier zitten er en hopmann, mulder en starro zijn goed vertegenwoordigd). Starro zoekt nog wel mensen voor limburg (is ook nieuwbouw). Maar de meeste firma's vragen voor de service iemand met 20 jaar ervaring en het liefst 20 jaar oud.

• Hans

Ik zelf heb de overstap naar de liften 15 jaar geleden gemaakt, ik was elektromonteur, en vond mijn werk toen veel te eenzijdig (ik had dat toen 10 jaar gedaan).

Ik zelf heb er nooit spijt van gehad en doe het werk nog steeds met plezier, nu doe ik wel nieuwbouw en renovatie, niet de lichtste tak van deze sport (maar wel de leukste).

Hans.

Btw: In de randstad is er voldoende vraag naar lift monteurs zowel service als nieuwbouw.

• Jeroen van der Stokker

Beste Marcel,

Op het moment dat je nog serieus overweegt om de overstap te maken naar de liftenbranche dan kun je zeker aankloppen bij Krosto techniek.

Dit is een werving en selectie bureau dat zich richt op technisch persool. Binnen Krosto ben ikzelf verantwoordelijk voor de liftenbranche. Dit doe ik nu reeds 6 jaar.

Wat dat betreft kan ik je alles vertellen over deze uitdagende branche en je verder helpen in dit vakgebied. Wellicht interessant om eens te kijken op onze website

www.krosto.nl

Tot horens,

Met vriendelijke groet,

Krosto techniek

Jeroen van der Stokker

020-5800390 / 06-16656780