Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op liften.startpagina.nl

bordjes in de lift

• Kees

weet u wat mij nu zo opvalt? De teksten in de liften zijn in het algemeen erg slecht te lezen. Vaak een aluminium bekleding en zwarte gegraveerde teksten. En dan is het redelijk donker. Het viel mij op toen ik in de lift stond in een verzorgingsflat (met allemaal oude mensen). Waarom wordt daar niet wat meer andacht aan gegeven?

• dirk-jan

Er word iig door de liftbedrijven voldoende aandacht besteed aan de duidelijkheid van de tableau's.

Maar de keus van de klant wordt voor 90% bepaald door de kosten. Laser gravering is een goedkope manier maar afhankelijk van de licht val in de kooi duidelijk of niet. Het daadwerkelijke graveren en verven is aanzienlijk duurder. Het tableau heeft dan meer man uren er in zitten.

Ook iets waar rekening mee moet worden gehouden is de kwaliteit van de knoppen. De drukknoppen kunnen gemakkelijk tot wel 140 euro per stuk kosten. Een lift met 12 etages en schuifdeuren heeft al 15 knoppen nodig. Kosten voor alleen de knoppen is dan al ruim €2000. Grondplaat, aansluit kabels, etage aanduiding en montage uren erbij kan zo'n tableau al gauw 5000 euro gaan kosten. Is een hoop geld zeker als er een alternatief (helaas minder duidelijk en mindere kwaliteit) voor nog geen €2000 (compleet) is.

• Jaan

Kees schreef:

>

> weet u wat mij nu zo opvalt? De teksten in de liften zijn in

> het algemeen erg slecht te lezen. Vaak een aluminium

> bekleding en zwarte gegraveerde teksten. En dan is het

> redelijk donker. Het viel mij op toen ik in de lift stond in

> een verzorgingsflat (met allemaal oude mensen). Waarom wordt

> daar niet wat meer andacht aan gegeven?