Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op liften.startpagina.nl

Paternosterlift

  • Paternoster

    Wie heeft voor mij beeld matriaal en informatie over het liftje dat door blijft gaan.

    Oude of nieuwe uitvoeringen van de Paternosterlift en ook de lokatie. In nederland of daar buiten. Waar kan ik meer informatie vinden over geschiedenis, bouw, archivering en toekomst van de paternoster. Bedankt voor het lezen.

    stuur reactie naar m.m.schurmann@chello.nl

  • Hans

    De paternoster lift jajaja daar zijn wat verhalen over, helaas niet altijd leuke verhalen en daarom worden ze niet meer gemaakt er lopen er nog wel een paar in nederland 1 weet ik er te vinden op Rijnspoorplein 1 in Amsterdam hier heb ik ooit onderhoud aan verricht best interessant om te zien hoor, maar ook best gevaalijk (als die aan de arbo getoetst gaat worden……………..

    Hans.

  • remco

    heeft de paternoster nog toekomst ik ben bang van niet

    ben het met hans eens dat als die aan de arbo getoets gaan worden wil de waslijst met punten niet zien

    maar probeer het een s bij het liftenmuseum in amsterdam http://www.energetica.nl/ (is hier onderdeel van )

    of misschien kan het liftinstituut je helpen

    http://www.liftinstituut.nl/

    succes ermee

    groetjes

    remco

  • M.Span

    M. Bij corus staat in iedergeval nog 1 werkende paternoster van ongeveer 7 verd. hoog.

    m.vr.groet (R)

  • Lex

    In Den Haag lopen twee compleet gerenoveerde paternosters in het oude Postbankgebouw nabij het schenkviaduct.

    Ik heb een serie foto's gemaakt daar. Als je interesse hebt kan ik ze digitaliseren.

    Groeten,

    Lex.

    Paternoster schreef:

    >

    > Wie heeft voor mij beeld matriaal en informatie over het

    > liftje dat door blijft gaan.

    > Oude of nieuwe uitvoeringen van de Paternosterlift en ook de

    > lokatie. In nederland of daar buiten. Waar kan ik meer

    > informatie vinden over geschiedenis, bouw, archivering en

    > toekomst van de paternoster. Bedankt voor het lezen.

    > stuur reactie naar m.m.schurmann@chello.nl

  • Lex

    Hallo Remco,

    De paternosterlift valt niet onder het Liftenbesluit en hoeft derhalve ook niet getoetst te worden aan de ARBO-checklist die het ministerie heeft opgesteld.

    Groeten,

    Lex.

  • Hans

    Hoi Lex,

    Die foto's heb ik wel intresse in, zijn het ook foto's van de techniek machinekamer ed. als je ze naar me wil sturen zou ik dat erg leuk vinden hier het adres liften@planet.nl

    Groetjes Hans.

  • J.A. Hooijer

    Wij bouwen paternosterliften voor goederen.

    zie ook http://www.nedpack.nl

  • Fabricio

    Vierhavenstraat 38 te Rotterdam had een paar jaar geleden ook een werkende…

  • Peter Miedema

    Bij Corus in IJmuiden hebben we (nog) twee Paternosterliften waarvan één in gebruik.

    De ander bevindt zich in een onlangs gerenoveerd kantoorpand, is nog wel geheel compleet en in principe bedrijfsklaar.

    De installatie staat (definitief) op slot en is bouwkundig van het overige deel van het pand afgesloten.M.Span schreef: